2013. május 8., szerda

Május eleji helyzetjelentés

Miután már fél órája azon gondolkodtam, vajon mi legyen a következő bejegyzésem címe, végre nagy nehezen eldöntöttem, hogy valami egyszerű lesz. Igazából ezt amolyan összefoglalónak szánom, mert ahogy látom néhányan még igenis érdeklődnek a blogom iránt. :)

Elsőnek nézzük a blogom egyik fő témáját, a figurákat. Mostanában kezdek egyre kevesebb figurát venni, ami egyrészt abból fakad, hogy lassan már nincs olyan darab, ami igazán tetszene és rá tudnám mondani, ez kell. Aztán ott van még a drágulás, amióta gyengül a yen a külföldi valutákkal szemben, inkább magára a figurára pakolnak rá a gyártók.
Persze ez nem akadályozott meg abban, hogy végül megrendeljem a Goddess Madoka nendoroidot.
Amióta feltették előrendelésre, azóta figyelemmel kísértem, de mindvégig sikerült ellenállnom. Aztán kijöttek a képek a kész figuráról, és onnantól végem volt. Számítottam rá, hogy szép figura lesz, de a minősége és a festése meglepetésként ért. Szerettem volna egy Ultimate Madokát a gyűjteményembe, a petit nendoroidon kívül, és végül rá esett a választásom. Az is közrejátszott a megrendelésben, hogy 3-án volt a névnapom, tehát kaptam némi pénzt.
Egy másik nendo is fennakadt a hálómon, mégpedig Maou (Démonkirály), a Maoyuu Maou Yuusha című animéből. A WonFes bejegyzésemben említettem, hogy tetszik és lehet, hogy meg fogom rendelni. Akkor még csak szürke prototípus volt, ami nem mutatott semmi kiemelkedőt. A festett változat azonban meggyőzött, hogy érdemes lesz beszerezni.
A színei igazán animehűek lettek, mindhárom arcát eltalálták és mellékelték hozzá az első epizódban látott dakimakurát (középkori kiadás). A szarva természetesen levehető, ami szintén nagy szerepet kap a már említett első részben. Jobban belegondolva, nem hiszem, hogy nagy méretű PVC figurát akartam volna Maou-ról, viszont a nendo minden szempontból tökéletes választás.

Következzen egy újabb téma, ami szintén erősen kapcsolódik a blogomhoz, vagyis az animék. Tudom, ritkán szoktam megemlíteni, hogy miket nézek, azonban a mostani szezon egészen kivételes, hiszen 15, azaz tizenöt animét követek hétről-hétre. Még soha nem fordult velem elő, hogy ennyi mindent néztem volna. A vicces az, hogy pár szezonos animébe bele se néztem, egyet felfüggesztettem, hármat pedig véglegesen dobtam. Ezek között ott van a híres-hírhedt Aku no Hana is, ami nem csak a rajzstílusa miatt ment a kukába.
A 15 anime közül párat kiemelnék, mert tényleg megérdemlik.
Shingeki no Kyojin (Attack on Titan): Amikor láttam az első előzetest, még nem tudtam, mire is számítsak igazán. Éppen ezért felkutattam a mangát, mert kíváncsi voltam a történetre. Az első kötet úgy ért véget, hogy csak pislogni tudtam. Vagyis még azt se nagyon, mert annyira meglepődtem. Tovább nem folytattam, mondván úgyis lesz anime, minek spoilerezzek magamnak. Az anime eddig nagyon jó, a mangával ellentétben szép a rajzolata. A karakterek ugyan a szokásos shounen sablon figurák, de kedvelhetőek és szerintem ez a lényeg. A zene kiemelkedő, remek aláfestést nyújt a jelenetekhez. Aztán ott van még a nagybetűs Hangulat, ami az egész sorozatot jellemzi. Lehet, hogy nem számít sokat a szavam, mert elég sokan dicsérik az animét, de akkor is azt mondom, érdemes belenézni, megéri! A gyengébb gyomrúak csak óvatosan próbálkozzanak, mert elég sok brutális jelenet van az animében.
Suisei no Gargantia: Már az előzetes is megfogott, hiszen abból már nagyjából kiderült, hogy milyen irányba szeretnék elvinni az animét. Mint azt már említettem AnimeAddicts fórumán, olyan mintha az én megrendelésemre készítették volna az animét. Igaz, hogy már lassan slice of life, mintsem sci-fi, azért még mindig nagyon tetszik. Emlékeztet a Waterworld-re, ami nagy kedvencem. Volt benne akció is, ám ezt még az elején lezavarták, hogy békésebb vizekre evezhessenek. A két főszereplő annyira aranyos együtt, öröm rájuk nézni. Ugyan Urobuchi Gen (Madoka Magica, Fate/Zero) is ott van a közreműködők között, de nagyon remélem, hogy most kivételesen elmarad a szokásos karakterkínzás.
Hataraku Maou-sama!: Itt az alapötlet tetszett meg, miszerint a Démonkirály átkerül a mi világunkba, ahol teljesen elveszíti a varázserejét, így kénytelen a MgRonalds-ban dolgozni. A legfőbb húzóereje az animének, maga a humor. Nagyon jókat szórakozom rajta, ráadásul még a csatákat sem veszik véresen komolyan. Számos kiszólás van benne más filmekre, valamint ebből is merítenek poénokat. A kedvencem a Holy Potter feliratú moziplakát volt. XD Kíváncsi vagyok, hogyan halad tovább a történet. Nagy megkönnyebbülés volt, amikor kiderült, hogy inkább shounen irányba fog elmenni az anime, nem pedig hárem lesz. Aki egy kiadós nevetésre vágyik, bátran nézzen bele! Már csak a kezdő csatajelenetekért is megéri belekukkantani.
Ez a hármas volt az igazán kedvenc az évadból. Ezen kívül tetszik még a Railgun második évada, ami remélhetőleg nem lesz szétfillerezve, ahogy az első. Kezd beindulni a történet, és már néhány jelenet ismerős az Index-ből. A Red Data Girl igazi felüdülés, remek témája van, ám valahogy mégis a jó animék közé sorolom. A végére még változhat az értékelésem, egyelőre azonban csak így említem meg. Mindazonáltal ezt is ajánlom, mert tényleg érdekes az alap szituáció. Azazel-san második évada ugyanolyan beteg, mint amilyen az első volt, ezt tovább nem is érdemes ragozni. Van egy másik agyzsibbasztó anime, ami a Namiuchigiwa no Muromi-san névre hallgat. Régen láttam már sellőkkel foglalkozó animét, ezért kezdtem el nézni. Heti egyszer kibírható, főleg mert csak 12 perces. A két vérbeli mecha sorozatot (Kakumeiki Valvrave, Majestic Prince) egyelőre még nem tenném sehova. Ahogy most állnak, még bármi kisülhet belőlük. Ettől eltekintve várom a következő részeket, hiszen régóta csorog a nyálam egy jó mecha sorozat után. Valamelyik majdcsak betölti ezt a szerepet. Az Arata Kangatari-t is ide sorolhatnám, mert egyre jobb lesz, de még mindig csak a közepes felső határát súrolja.
Ezek után következik a so-so kategória, ami még elmegy és pont annyira tartja fent az érdeklődésemet, hogy ne dobjam. Ide már nem is írok külön magyarázatot, jöjjön egy felsorolás: Devil Survivor 2, Date a Live, Dansai Bunri no Crime Edge, Hentai Ouji to Warewanai Neko, Zettai Bouei Leviathan.

Már egész szép bejegyzést kerekítettem, de még mindig van miről írnom. Kicsit talán meglepő lesz, mert akik ismernek, tudják rólam, hogy nem igazán olvasok mangákat, sokkal inkább anime párti vagyok. Na, de folytatom a Shingeki no Kyojin-ról szóló bekezdésemet. Ott már említettem, hogy elolvastam az első kötetet, még mielőtt elkezdődött volna az anime. Csakhogy olyan szerencsétlenül ért véget, hogy nem bírtam kivárni, amíg az anime magyarázatot ad a felvetődött kérdéseimre. Tehát, miután megnéztem az anime első részét, úgy döntöttem, folytatom tovább a mangát. Egy este alatt elolvastam a negyedik kötet végéig. Ismét leállítottam magam, mondván nem lesz jó, ha túl sok mindent előre tudok. Ezért is igyekeztem elkerülni a spoilereket, de sajnos nem sikerült mindet. Megjegyzés magamnak: futó anime vagy manga Wikia adatlapját nem szabad megnéznem, mert könnyen pórul járhatok. Sajnos nem írtak semmiféle figyelmeztetést, hogy néhány szereplő adatlapján eléggé durva spoilerbe futhatok. Na, ha már így kiszúrtam magammal, gondoltam miért is ne folytathatnám a mangát! Május 1-jén amúgy is itthon voltam, nem kellett sehova se mennem, ezért remek alkalomnak tűnt az olvasásra. Délelőtt és kora délután ledaráltam a maradék fejezeteket, már ameddig kijött a manga. Az egész világ beszippantott, alig tudtam abbahagyni. Nagyon sok felmerül kérdésre választ kaptam, hogy aztán újabbak vetődjenek fel és megint izgulhassak. Jelenleg nem tudom, milyen tervei vannak a mangakának a sorozattal kapcsolatban, de a feszültségkeltéshez nagyon ért. Egyetlen negatívumot tudnék felhozni, az pedig a rajzolás. Néha sikerült összekevernem pár szereplőt, mert eléggé hasonlóan néznek ki.
A mangaolvasás egy dolog, hiszen neten nagyon könnyen fellelhető, viszont úgy döntöttem, hogy nyomtatott formában is elkezdem gyűjteni. Most érzem először azt, hogy kell nekem valami kézzelfogható egy sorozatból, ami nem figura. Később azért remélem, hogy figurákat is elkezdenek majd gyártani, szeretnék pár darabot a vitrinemben látni. Egyelőre az első 4 kötet jelent meg, a többi még kiadás alatt van. Szerencsére nem haladnak gyorsan, így 2-3 havonta nem lesz megerőltető beszerezni a köteteket.

Ha a végére értél, gratulálok! Az AMV-hez beígért esszé most valósult meg. XD

A végére még egy kis videó, hiszen a Shingeki no Kyojin openingjével minden jobb. ^^ Még a Madoka is epicebbnek tűnik tőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése